«هنوز داغ از دست دادن اولین فرزندش را فراموش نکرده بود که مجبور شد دومین و آخرینِ فرزندانش را با سربند سبز راهی جبهه کند تا به کُندباوران غرب بفهماند که «ما از سوختن نمی‌ترسیم. پروانه‌های عاشق نوریم و هر جا که نور ولایت است، گرد آن حلقه می‌زنیم. پیام ما استقامت است و این نوری است که فراتر از زمان و مکان و خزائن معنوی «فَاسْتَقِم کَما اُمِرتَ و مَنْ تابَ مَعَک» بر ما تابیده است و این چنین آینده از آنِ ماست. «وَ العاقبةُ للمتقین». (اعراف: 128)

زندگی در قیامت است و مرگ حقیقی در حیاتی است که با پذیرش ارباب ظلم و فساد میسّر می‌شود.

محکمه خون شهدا محکمه عدلی است که ما را در آن به محاکمه می‌کشند. وقتی بقای اسلام به این جنگ است چه جای ماندن.

تقدیر حقیقی جهان در کف مردانی است که پروای نام ندارند.

سنت خدا بر این قرار دارد که مبارزه حق با باطل همیشگی باشد و تکامل از خلال مبارزه به دست می‌آید. مردم در خلال سختی‌ها و مشکلات پخته و آزموده می‌شوند.

مگر ممکن است ملتی آزاد و مستقل گردد بدون آنکه بهترین عزیزانش را قربانی کند.

 

 نکته‌ها

 

از «انالله» و عزیمت به سوی جبهه حق، تا «و انا الیه راجعون» و شهادت. یک بار با دادن اورکت به برادر سرمایی، هم‌پُست موقع نگهبانی و یک‌بار انداختن پتوی خود در شب‌های سرد و زمستانی کردستان به روی عزیز هم‌رزم که از سرما به خود می‌لرزید.

در ایام ماه مبارک رمضان بعد از اعمال مشترک، غسل شب اول ماه، همه سعی می‌کردند واقعاً قدر شب‌های قدر را بدانند. افرادی که نمی‌توانستند روزه بگیرند هم، با افطار دادن، کم خوردن و کم خوابیدن سعی می‌کردند، چون روزه‌داران باشند، خلاصه ماه مبارک رمضان در جبهه حال و هوای خاصی داشت.

اقامه نافله شب به مدت چهل شب و با وضو به بستر رفتن در این مدت، از جمله آداب و اعمالی بود که بعضی برادران برای رؤیت حضرت زهرا(س) و آقا امام عصر(عج) در عالم رؤیا به آن روی می‌آوردند و تا رسیدن به مقصود از هیچ مراقبت و مواظبتی فروگذار نمی‌کردند.

آیا می‌دانید؟ (نوآوری‌های فرماندهان در طول جنگ تحمیلی)<**ادامه مطلب...**>شهید سرلشکر منصور ستاری، فرمانده نیروی هوایی ارتش، با نوآوری و ابتکار عمل خود در نحوه کنترل آتش‌بار موشک‌ها در جریان عملیات بیت‌المقدس، زمانی که اتاق کنترل این آتش‌بار از کار می‌افتد، با مشاهده هواپیماهای دشمن از طریق دستگاه اسکوپ باعث سرنگونی بسیاری از هواپیماهای دشمن شد.

شهید سرلشکر حسن آبشناسان، فرمانده نیروهای چریکی در مناطق عملیاتی جنوب و غرب، با نوآوری خود در نحوه جنگیدن با دشمن، ایده عملیات چریکی را با توجه به اوضاع و احوال مناطق جنگی و تجهیزات و نفرات دشمن ارائه کرد.

شهید سرلشکر خلبان مصطفی اردستانی، از فرماندهان نیروی هوایی ارتش، با توجه به اینکه نیروهای عراقی دارای موشک سام 6 بودند و با این موشک، هواپیماهای ایران را در ارتفاع بالا به راحتی منهدم می‌کردند، طرح ابتکاری بمباران در ارتفاع پست(لاویمبنیگ) را ارائه می‌دهد که باعث پیروزی‌های درخشانی می‌شود.

شهید سرلشکر ولی‌الله فلاحی، فرمانده نیروی زمینی ارتش، با نوآوری خود در نحوه عبور از اراضی رملی جلگه خوزستان، با آگاهی از محدودیت قدرت مانور دشمن در این مناطق، باعث شد که نیروهای ایرانی با عبور از این اراضی و عملیات طریق‌القدس، منجر به آزادسازی بستان و بیش از 600 کیلومتر از اراضی اشغال شده، شوند.


نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:







برچسب ها :